Рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році

Рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році

Підготовка закладу загальної середньої освіти до нового навчального року здійснюється з урахуванням протиепідемічних та профілактичних засобів. Безпосередньо це завершення ремонтних та профілактичних робіт, здійснення прибирання усіх навчальних приміщень та прилеглих територій; створення умов для мінімізації ризику інфікування; передбачення місць для дезінфекції рук, забезпечення наявності дезінфекції та розміщення контейнерів з використанням засобів індивідуального захисту; впровадження практики соціального дистанціювання та уникнення скупчення; гнучкого графіку початку навчальних занять; використання розмітки на підлозі, що полегшує організацію двостороннього руху; закріплення за класами певних навчальних приміщень; організація харчування відповідно до Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв’язку з  поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), затвердженого постановою Головного державного санітарного лікаря України.

Відповідно до рекомендацій МОЗ, ВООЗ, медичних організації пріоритетом освітнього процесу  в закладах освіти  є дотримання принципів соціального дистанціювання, правил гігієни, використання засобів індивідуального захисту  та уникнення масових скупчень осіб.

Відповідно організація освітнього процесу в закладі освіти забезпечується з урахуванням:

  • вимог соціального дистанціювання;
  • регулярного моніторингу та аналізу відвідування занять учнями з метою раннього виявлення збільшення захворюваності;
  • дотримання нормативів наповнюваності класів та інших вимог законодавства про освіту.

При організації освітнього процесу рекомендуємо запровадити гнучку структуру навчального року, передбачивши можливість внесення змін до термінів проведення канікул, початку та завершення  навчальних семестрів, з урахуванням протиепідемічної ситуації; запропонувати батькам учнів у разі необхідності педагогічний патронаж або екстерну, сімейну або дистанційну форми здобуття освіти.

З метою забезпечення соціальної дистанції під час навчання використовувати великі приміщення зокрема актові зали, рекреації, коридори; за сприятливих погодних умов забезпечувати заняття на відкритому повітрі; проводити навчальні заняття з окремих предметів або в окремі навчальні дні у підгрупах, використовуючи технології змішаного навчання.

На початку нового навчального року рекомендуємо виявити рівень опанування учнями навчального матеріалу, якими учні оволоділи під час карантинних обмежень самостійно або з використанням технологій дистан-ційного навчання, визначити необхідність організації повторення цього матеріалу, спланувати та організувати систематизацію та узагальнення навчального матеріалу, актуалізацію окремих тем, передбачивши визначення  диференційованих навчальних завдань з урахуванням рівня засвоєння попереднього матеріалу учнями тощо.

Також рекомендуємо уникати організації видів діяльності, які вимагають безпосереднього фізичного контакту з учнями: рекомендуємо зменшити кількість комунікаційних вправ, уникати групових ігор, що передбачають тактильний контакт, проводити ранкові зустрічі  із дотриманням соціальної дистанції, за можливості на свіжому повітрі тощо.

В умовах пандемії особливо важливою є психоемоційна підтримка учнів і вчителів, збереження  та зміцнення психічне та психологічне здоров’я усіх учасників освітнього процесу. Особливу увагу необхідно звертати на збереження психічного та психологічного здоров’я та соціального благополуччя учасників освітнього процесу, стабілізацію їх психоемоційного стану; профілактику порушень депресивного спектра; підвищеного рівня тривожності та агресивності; самоушкоджувальної  та суїцидальної поведінки; протидію  психологічному насильству та булінгу.

Як зберегти психічне здоров’я під час карантину

Як зберегти душевну рівновагу, психічне здоров’я та не піддаватися паніці на період карантину  та що варто робити у першу чергу?

  1. Дотримуйтесь інформаційної гігієни. Стрес у життя людини приносить не тільки робота та особисті відносини, але й новини із зовнішніх джерел. Навіть читання лякаючих заголовків новин викликає в організмі викид кортизолу, який називають гормоном стресу та найсильніших емоцій страху та агресії. Надлишок гормону кортизолу може впливати не тільки на психіку, але й призводити до тілесного стресу.

Тому порада дуже проста – час від часу відпочивайте від новин, не дозволяйте інформаційному впливу керувати вашим настроєм.

 

  1. 2Аналізуйте думки. Як тільки ви відчуваєте, що вас накриває хвиля паніки і хвилювання, сконцентруйтеся на тому, що ви усвідомили цей момент. Занепокоєння відступає, якщо людина робить хоча б спробу його побороти. Визнайте свій стан: «Так, я панікую, хвилююся, майже плачу і т.д.». Як тільки ви змогли перервати імпульс негативних думок, ви зможете бути більш раціональними із “ясною головою”, щоб правдиво їх оцінити.
  2. Дихайте.Дихання – найефективніший метод емоційної саморегуляції у стресових умовах. Відкладіть всі відволікаючі фактори, сядьте на стілець,  відкиньтеся в кріслі, закрийте очі, розслабте всі м’язи і просто дихайте. Вам потрібно на деякий час зосередитися виключно на своєму диханні, щоб перервати блукання розуму. Думайте про те, як це – вдихати і видихати. Це звучить просто, але на ділі не так й легко зробити. У критичний момент зафіксуйте свою увагу на процесі – вдих через ніс, видих через рот – і ви відчуєте, як стрес потроху відступає. Цілком природно, якщо через кілька вдихів ви почнете думати про щось інше. Тоді просто знову зосередьтесь на диханні і продовжуйте вправу. Якщо для вас це легке завдання, почніть рахувати свої вдихи і видихи до 20.
  3. Висипляйтесь. Ваш самоконтроль, увага і пам’ять – все це зменшується, якщо ви мало спите. Позбавлення снувикликає збільшення гормонів стресу навіть при відсутності стресової ситуації.  Сон – особливий фізіологічний стан. Відпочити найкраще можна саме вночі, так як наш організм здатний повністю розслабитися, а мозок зарядитися. Саме тому, щоранку ми прокидаємося зі “свіжою головою”.
  4. Варто розуміти, що період карантину – це час для саморозвитку, пізнання себе та близьких, тому краще шукати можливості для налагодження стосунків з близькими. Оскільки на період запобіжних заходів більшість людей знаходиться вдома не на самоті, варто звернути увагу й на емоційний стан рідних. «Обов’язково говорити слова підтримки та турботи: «Чим я можу тобі допомогти» або «Чим я тобі можу зарадити».Лише теплі слова: «Я поруч, якщо потрібно поговорити я готова(ий) тебе вислухати». Звичайна розмова про занепокоєння і труднощі може послабити стресі створити новий погляд на ситуацію.

Не дивлячись на труднощі, варто думати про майбутнє, саме ці думки допоможуть не піддаватися паніці та вберегти психічне здоров’я.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *