Конотопська міська рада
Науково-методична установа
Конотопський міський методичний кабінет
вул. Жарікова,12, м.Конотоп, 41600, тел. 2-40-81, 2-31-03
E-mail: [email protected]
13.03.2020 № 7 | Керівнику закладу освіти |
Методичні рекомендації
щодо організації освітнього процесу в період карантину |
Конотопський міський методичний кабінет надсилає методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах освіти на період дії постанови Кабінету міністрів від 11 березня 2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України корона вірусу COVID – 19», якою запроваджено карантин з 12 березня до 3 квітня 2020 року на усій території України.
Рекомендуємо максимально організувати дистанційне навчання учнів відповідно до умов та можливостей закладу в онлайн-режимі. Навчання можна спланувати: за розкладом уроків, створити групи по паралелі класів або обрати власний варіант, розмістити власні відео-уроки на своєму сайті і т.п.
У даній ситуації вчителі мають якнайкраще спрацювати та підтвердити присвоєні кваліфікаційні категорії та звання. Якраз і знадобляться вчителю готові збірки або власні методичні розробки матеріалів у цифровому форматі для поширення їх серед учнів, а також готові тести та інші формати організації зворотнього зв’язку з учнями для перевірки та контролю за процесом ознайомлення з навчальними матеріалами та виконання самостійних завдань. Учитель має бути готовий витрачати 3-4 години щоденно для організації якісного процесу навчальної взаємодії у дистанційний спосіб. Радимо організувати для учнів дистанційну навчальну лабораторію, де розмістити усі доступні навчальні матеріали (посилання на відео з тем, які вивчаються, електронні підручники, цікаві сайти, тести тощо. Рекомендуємо використовувати якісні та безкоштовні ресурси для онлайн-освіти та навчальної взаємодії:
- Повністю переглянути вебінар Ломаки Вікторії Василівни, вчителя вищої категорії із м. Суми «6 платформ для дистанційного навчання під час карантину, репетиторства, курсів тощо», особливо звернути увагу на платформу для відео-конференції.
- Інноваційний освітній форум, уміти вчити: спільнота освітян, дистанційна освіта і т.п.:
- Ірина Терещенко – Союз освітян України. Дистанційне навчання. Як організувати;
- «На урок» – завдання для учнів різного віку, а також для підготовки до ЗНО;
- Фонд «Відкрита політика» – курс відео-уроків для підготовки до ЗНО;
- Команда DOCCU. У вільному доступі www.Living-democracy.com.ua (розробки уроків, методичні рекомендації, відео та інформаційні матеріали для вчителів, батьків …).
- Електронні ресурси «Мій клас», «Nova schola» і т.п.
- Оксана Коваленко, математика – безкоштовний доступ до всіх онлайн курсів;
- [email protected], інформатика;
- Блог Марії Візінської, укр.мова та літ.
3.Google (https://drive.google.com).
4.One drive відMicrosoft (https://onedrive.live.com).
5.Дистанційні портали LMS, напрям MOODLE. Під час організації онлайн – конференції з учнями рекомендувати їм вмикати мікрофон за правилом «піднятої руки» для уникнення перешкод зв’язку. Не бажано використовувати Viber, Telegram, соціальні мережі.
Під час організації дистанційного навчання рекомендуємо використовувати методики та матеріали:
- перевернутий клас, змішане навчання;
- дистанційні онлайн-консультації вчителів;
- уроки через SKYPE (до 3-х осіб);
- досвід роботи з платформами Kahoot, Guzizz, LDroo, Miro, платформу GIOS (математика для 5-9 класів);
- матеріали громадської організації «Смарт освіта».
Рекомендуємо вчителям чітко спланувати свою діяльність під час карантину на кожний день, погоджувати щоденні плани роботи з адміністрацією для забезпечення безперервного процесу навчання учнів. Використовувати усі можливі варіанти в організації освітнього процесу з предмету, відслідковувати та використовувати досвід роботи колег з інших міст, виявляти власну ініціативу, зацікавленість, гнучкість, підприємливість, працювати в контакті з батьками, контролювати процес навчання учнів, мотивувати їх виходячи із ситуації, яка склалася та забезпечити зворотній зв’язок процесу навчання.
Просимо Вас, шановні керівники, провести роз’яснювальну роботу з батьками щодо їх безпосередньої відповідальності та особистого контролю за процесом навчання учнів. Контролювати їх зайнятість у вільний від навчання час, не допускати перебування учнів у місцях скупчення людей, у компаніях однолітків з метою запобігання зараженню небезпечною інфекцією. Відповідальність за поведінку, навчання чи дотримання правил безпеки стосується кожного.
Завідувач міського
методичного кабінету Людмила ЗЕЛЕНСЬКА