МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ПЕРІОД КАРАНТИНУ

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ПЕРІОД КАРАНТИНУ

 Конотопська міська рада

Науково-методична установа

Конотопський міський методичний кабінет

вул. Жарікова,12, м.Конотоп, 41600, тел. 2-40-81, 2-31-03

E-mail: [email protected]

 

13.03.2020  № 7 Керівнику закладу освіти

 

Методичні рекомендації

щодо організації освітнього

процесу в період карантину

 

 

Конотопський міський методичний кабінет надсилає методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах освіти на період дії постанови Кабінету міністрів від 11 березня 2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України корона вірусу COVID – 19», якою запроваджено карантин з 12 березня до 3 квітня 2020 року на усій території України.

Рекомендуємо максимально організувати дистанційне навчання учнів відповідно до умов та можливостей закладу в онлайн-режимі. Навчання можна спланувати:  за  розкладом уроків, створити групи по паралелі класів або обрати власний варіант, розмістити власні відео-уроки на своєму сайті і т.п.

У даній ситуації вчителі мають якнайкраще спрацювати та підтвердити присвоєні кваліфікаційні категорії та звання. Якраз і знадобляться вчителю готові збірки  або власні методичні розробки матеріалів у цифровому форматі для поширення їх серед учнів, а також готові тести та інші формати організації зворотнього зв’язку з учнями для перевірки та контролю  за процесом ознайомлення з навчальними матеріалами та виконання самостійних завдань. Учитель має бути готовий витрачати 3-4 години щоденно для організації якісного процесу навчальної взаємодії у дистанційний спосіб. Радимо організувати для учнів дистанційну навчальну лабораторію, де розмістити усі доступні навчальні матеріали (посилання на відео з тем, які вивчаються, електронні підручники, цікаві сайти, тести тощо. Рекомендуємо використовувати якісні та безкоштовні ресурси для онлайн-освіти та навчальної взаємодії:

  1. Повністю переглянути вебінар Ломаки Вікторії Василівни, вчителя вищої категорії із м. Суми «6 платформ для дистанційного навчання під час карантину, репетиторства, курсів тощо», особливо звернути увагу на платформу для відео-конференції.
  2. Інноваційний освітній форум, уміти вчити: спільнота освітян, дистанційна освіта і т.п.:
  • Ірина Терещенко – Союз освітян України. Дистанційне навчання. Як організувати;
  • «На урок» – завдання для учнів різного віку, а також для підготовки до ЗНО;
  • Фонд «Відкрита політика» – курс відео-уроків для підготовки до ЗНО;
  • Команда DOCCU. У вільному доступі www.Living-democracy.com.ua  (розробки уроків, методичні рекомендації, відео та інформаційні матеріали для вчителів, батьків …).
  • Електронні ресурси «Мій клас», «Nova schola» і т.п.
  • Оксана Коваленко, математика – безкоштовний доступ до всіх онлайн курсів;
  • [email protected], інформатика;
  • Блог Марії Візінської, укр.мова та літ.

3.Google (https://drive.google.com).

4.One drive відMicrosoft (https://onedrive.live.com).

5.Дистанційні портали LMS, напрям MOODLE. Під час організації онлайн – конференції з учнями рекомендувати їм вмикати мікрофон за правилом «піднятої руки» для уникнення перешкод зв’язку. Не бажано використовувати  Viber, Telegram, соціальні мережі.

         Під час організації дистанційного навчання рекомендуємо використовувати методики та матеріали:

  • перевернутий клас, змішане навчання;
  • дистанційні онлайн-консультації вчителів;
  • уроки через SKYPE (до 3-х осіб);
  • досвід роботи з платформами Kahoot, Guzizz, LDroo, Miro, платформу GIOS (математика для 5-9 класів);
  • матеріали громадської організації «Смарт освіта».

Рекомендуємо вчителям чітко спланувати свою діяльність під час карантину на кожний день, погоджувати щоденні  плани роботи  з адміністрацією для забезпечення безперервного процесу навчання учнів. Використовувати усі можливі варіанти в організації освітнього процесу з предмету, відслідковувати та використовувати досвід роботи колег з інших міст, виявляти власну ініціативу, зацікавленість,  гнучкість, підприємливість, працювати в контакті з батьками, контролювати процес навчання учнів, мотивувати їх виходячи із ситуації, яка склалася та забезпечити зворотній зв’язок процесу навчання.

Просимо Вас, шановні керівники, провести роз’яснювальну роботу з батьками щодо їх безпосередньої відповідальності та особистого контролю за процесом навчання учнів. Контролювати їх зайнятість у вільний від навчання час, не допускати перебування учнів у місцях скупчення людей, у компаніях однолітків з метою запобігання зараженню небезпечною інфекцією. Відповідальність за поведінку, навчання чи дотримання правил безпеки  стосується кожного.

 

Завідувач міського

методичного кабінету                                    Людмила ЗЕЛЕНСЬКА

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *